Jak pomóc dziecku w pełni skorzystać z tego ćwiczenia

Jeżeli będziecie robić to ćwiczenie bezpośrednio po ćwiczeniach 7 i 8, twórczy umysł twojego dziecka będzie pracować na najwyższych obrotach, można by powiedzieć, że będzie działał w „trybie twórczym”. Jeśli jednak upłynęło kilka dni, tygodni (lub miesięcy) odkąd wykonywaliście ćwiczenia 7 i 8, to zanim ruszycie dalej dobrze będzie przestawić umysł twego dziecka z powrotem na „tryb twórczy”. Najlepiej posłuży temu celowi szybka powtórka ćwiczenia „A co by było, gdyby…?”. Kiedy będziecie gotowi, przedstaw dziecku poniższe ćwiczenie jako grę w „Czemu nie?”. Powiedz mu, że w tej grze obowiązuje tylko jedna reguła – nie stawiać swojej wyobraźni żadnych granic! Absolutnie żadnych! Poproś dziecko, by wybrało którekolwiek z wyzwań, a gdy będzie dzielić się z tobą pomysłami, spisuj je na kartce. Dziecko z kolei z powodzeniem może prezentować swoje koncepcje w postaci rysunków. Czas na wykonanie zadań jest ograniczony. Trzymaj się tego! Po co wprowadzać do ćwiczenia element czasu? Żeby dziecko miało go mniej na zastanawianie się nad tym, czyjego pomysły wydadzą się mądre czy nie. Wtedy zamiast się wahać, skupi się na tym, by wymyślić ich jak najwięcej.

Witam. Mam na imię Genowefa. Jestem wykładowcą na jednym z większych uniwersytetów w Polsce. We wpisach, które publikuję, chciałabym podzielić się z Wami informacjami na temat edukacji, które posiadłam.

Pomoc w pisaniu pracy magisterskiej

error: Content is protected !!