Nadawanie problemom ludzkiego oblicza

Jednocześnie twoje dziecko zobaczy, że jeśli związki i powiązania między wskazówkami będą zbyt oczywiste, to zagadka przestanie być zagadką! I zrozumie, że dokładnie przed tym samym problemem stoją ludzie, którzy układają zadania do testów uzdolnień. Mogą oni podać tylko określoną liczbę wskazówek, bo jeśli będzie ich więcej, test przestanie być testem. Ćwiczenie 4 w łagodny sposób rozwiewa mity, jakie narosły wokół zadań, zagadek i problemów będących przedmiotem testów i dzięki temu nadaje im ludzkie oblicze. Pokazuje, że wszystkie zadania, zagadki, testy itp. zrodziły się w czyjejś głowie! Dlaczego to odkrycie jest takie ważne? Kiedy dziecko staje wobec zagadki, zadania czy problemu, nie potrafi przeniknąć sekretu ich pochodzenia, nie wie, kto je wymyślił, nie umie wyobrazić sobie człowieka, który to zrobił. Czuje się tak, jakby problem, który widzi przed sobą na papierze wyłonił się nie wiadomo skąd. Dlatego ilekroć staje wobec konieczności znalezienia rozwiązania testu czy łamigłówki, jej twórcy wydają mu się kimś tajemniczym niepojętym, niemal nie z tego świata! Podczas tego ćwiczenia, gdy dziecko samo wymyśla problem i w ten sposób testuje możliwości innych ludzi, odkrywa przy okazji, że:
wszystkie problemy są śmiertelne; wszystkie problemy zostały wymyślone przez zwykłych ludzi;
mogą zatem zostać rozwiązane przez zwykłych ludzi!

Witam. Mam na imię Genowefa. Jestem wykładowcą na jednym z większych uniwersytetów w Polsce. We wpisach, które publikuję, chciałabym podzielić się z Wami informacjami na temat edukacji, które posiadłam.
error: Content is protected !!