Sześć kroków prowadzących do nauki sprytnego rozwiązywania problemów

Poniższych sześć kroków przeznaczonych jest wyłącznie dla twoich oczu – na razie. Czemu? Jeśli tak po prostu powiesz swemu dziecku, jak wygląda sześć kroków, nie pogłębiając jego wiedzy przez ćwiczenia praktyczne, być może zapamiętają piąte przez dziesiąte i to wszystko. Kroki prowadzące do umiejętności sprytnego rozwiązywania problemów pozostaną dla niego czymś nierealnym. A chodzi nam o to, żeby słowa opisujące strategię sprytnego rozwiązywania problemów przekuć w myśli, które dziecko będzie mogło praktycznie wykorzystać! Jedynym sposobem, żeby to osiągnąć, jest nauczyć je sześciu kroków na drodze zajęć praktycznych. Kiedy już twoje dziecko zrobi ćwiczenia zawarte w tym rozdziale, możesz albo przejść sześć kroków razem z nim, skupiając się na „kluczowych wskazówkach”, albo, jeśli uznasz, że tak będzie lepiej, po prostu dać mu to do przeczytania. Cokolwiek zrobisz, sześć kroków przynosi dziecku podwójną korzyść. Wszystko jest łatwe, pod warunkiem, że wiesz, jak się za to zabrać. Strategia ma zasadnicze znaczenie w nauczaniu dzieci, jak mogą sobie lepiej radzić ze „znajdowaniem rozwiązań”, gdy staną wobec konieczności rozwiązywania problemów. Ale „strategia” to słowo, które nie ma dla dziecka żadnego znaczenia, dopóki nie przekona się, jak wiele może dzięki niemu zyskać. Aby więc w pełni skorzystać z ćwiczeń w tym rozdziale, dziecko musi przyswoić je sobie przez praktykę.

Witam. Mam na imię Genowefa. Jestem wykładowcą na jednym z większych uniwersytetów w Polsce. We wpisach, które publikuję, chciałabym podzielić się z Wami informacjami na temat edukacji, które posiadłam.

angielski dla dzieci łódź

error: Content is protected !!