Blog Archives

Jak pomóc dziecku w pełni skorzystać z tego ćwiczenia

W tym ćwiczeniu dziecko zdobywa informacje dotyczące jego „czarodziejskiego umysłu”. Fakty te zostały pokazane i opisane w punktach na stronach 176 i 177. Celem ćwiczenia jest pozwolić dziecku na samodzielne poznanie zasadniczych informacji o mózgu. Dziecko może wybrać, od którego zestawu pytań zacznie. To dlatego, żeby mogło dostrzec wielką zaletę samodzielnej decyzji. Kiedy możemy sami kierować procesem uczenia się, mamy silniejszą motywację, żeby się uczyć. Zamiast biernie wchłaniać wiedzę jak pasażer wieziony do celu, sami zasiadamy za sterami – a to pozwala nam decydować, którą drogę wybierzemy, aby pokonać kolejny etap podróży.
Przedstaw dziecku to ćwiczenie pod tytułem, jaki mu nadano. Powiedz, że może zacząć od tego zestawu pytań, który woli. Wyjaśnij, że wszystkie potrzebne informacje znajdzie na rysunkach. Kiedy skończy, możecie razem przeanalizować pytania i odpowiedzi, omawiając przy okazji wszystkie występujące w nich zagadnienia.

Witam. Mam na imię Genowefa. Jestem wykładowcą na jednym z większych uniwersytetów w Polsce. We wpisach, które publikuję, chciałabym podzielić się z Wami informacjami na temat edukacji, które posiadłam.

pomoc w napisaniu pracy magisterskiej

Układ limbiczny

Odgrywa zatem zasadniczą rolę w procesie uczenia się. Kiedy lubimy to, czego się uczymy, lepiej nam to idzie. Twoje dziecko dowie się tego z dalszej części rozdziału, ale przedtem może dowiedzieć się tego, co zostało streszczone poniżej – dla ciebie, a przez ciebie dla niego. Jeżeli zaczniecie robić ćwiczenia zawarte w tej książce, poczynając od tego rozdziału, zauważycie, że wszystkie mają postać pytań i odpowiedzi. Jest tak dlatego, że opierają się one na zasadzie uczenia się przez dokonywanie odkryć, a nie na zasadzie „ładowania informacji”. Powody takiego postępowania są wyjaśnione obszernie w części III, ale na wszelki wypadek zostały tu krótko podsumowane: Uczenie się drogą zadawania pytań i samodzielnego rozumowania pozwala twojemu dziecku lepiej myśleć i lepiej się uczyć – jedno i drugie naraz. Zachęcanie dziecka pochwałami i nagrodami wytwarza i umacnia w jego umyśle poczucie, że uczenie się jest przyjemnym i radosnym zajęciem. To wytwarza wznoszącą się spiralę myślenia i uczenia się, dzięki czemu dziecko nieustannie nabiera coraz więcej wiary w swoje pomysły, myśli i możliwości.

Witam. Mam na imię Genowefa. Jestem wykładowcą na jednym z większych uniwersytetów w Polsce. We wpisach, które publikuję, chciałabym podzielić się z Wami informacjami na temat edukacji, które posiadłam.

Emocje i nauka – kiedy jesteśmy szczęśliwi i o tym wiemy… wtedy się uczymy!

Dlaczego emocje odgrywają taką ważną rolę w przyswajaniu wiedzy? Pod pewnymi względami nasze mózgi naśladują sposób, w jaki mógłby działać komputer. Na przykład sekwencję ruchów potrzebnych do podniesienia ze stołu szklanki z wodą i uniesienia jej do ust można by osiągnąć za pomocą mechanicznej ręki sterowanej przez komputer. Podobnie ma się sprawa z innymi formami aktywności. Wiele osób grywa z komputerem w szachy lub w karty. Gry te, zasadniczo rzecz biorąc, opierają się na logice linearnej i powtarzalnych regułach. I znów, jak w przypadku procesów zachodzących w trakcie, gdy sięgamy po szklankę, działanie ma charakter mniej lub bardziej mechaniczny. My możemy się denerwować, gdy przegrywamy partię szachów, ale komputer nie może ryczeć ze śmiechu, że nas pokonał! Czasem kusi nas pomysł, by oddzielić rozumowanie od emocji. Ale czy jest nam to miłe, czy nie (znów te emocje!), nikt z nas nie jest czysto racjonalnym
stworzeniem. Nasze procesy myślowe są nierozerwalnie związane z uczuciami. Co z tego wynika, jeśli chodzi o uczenie się? Aktualne badania w zakresie edukacji, rozwoju dziecka i psychologii wskazują, że uczenie się jest zjawiskiem zgoła niepodobnym do mechanicznego procesu „wprowadzania i odtwarzania” informacji. Uczenie się angażuje zarówno rozum, jak i emocje. Ukryty głęboko w „sercu naszego mózgu” znajduje się układ limbiczny. Kiedy otrzymujemy nowe informacje lub o czymś myślimy, układ limbiczny działa jak system przewodzący i przetwarzający instynktowne impulsy w racjonalne myśli. Układ limbiczny jest jak wielki procesor, którego zadaniem jest pogodzenie naszych emocji z racjonalnym myśleniem naszego mózgu.

Witam. Mam na imię Genowefa. Jestem wykładowcą na jednym z większych uniwersytetów w Polsce. We wpisach, które publikuję, chciałabym podzielić się z Wami informacjami na temat edukacji, które posiadłam.

Nauka gry na gitarze gdańsk

error: Content is protected !!